admkb1586 i ärlighetens namn så minns jag ganska så tydligt att jag sa till en kompis under försäsongen att "iår så är det Lillis år" då jag var imponerad av honom i matcherna som jag såg på plats på försäsongen.
Har för mig att han lirade ihop med Martin och Åsa då. Dock så trodde jag väl aldrig att det skulle bli den succé som det blev, men jag tycker att man såg redan under försäsongen att nått var på väg att hända, men som någon sa för någon dag sedan, då var det ryno som var tänkt att vara passningsgeni och styra vårat p.p så han fick inte samma press på sig och kunde utvecklas lite i skymundan.
Säsongerna innan så har jag väl inte varit jätteimponerad av lillis direkt, så jag förstår din poäng 
Angående linkan så minns jag inte, men har för mig att han hamnade högt upp direkt? Spelade han inte i andra ihop med dick o Asplund ifrån start? Kan missminna mig.
Njaa, kan väl delvis hålla med om att Jacobsson får oförtjänt mkt skit också, men också delvis befogat. Det var inte meningen att hata på Jacobsson i mitt inlägg, menade väl snarare att jag tycker att Lawner såg spännande ut förra säsongen och att jacobsson får steppa upp och kriga om plasten för Lawner förtjänar verkligen en plats... men när vi ändå pratar om jacobsson så tycker jag ändå att han tagit relativt små steg i sin utveckling sett till all speltid och att han varit ordinare. Han gör det jävligt bra i boxplay osv, helt klart men har en del kvar att jobba på, vilket att rätt självklart för en sådan ung kille. Men han har stora brister, bla i närkampsspelet.
Sen så har jag märkt att när man pratar med folk om jacobsson så drar dom gärna paralleller till oscar steen, typ "så sa du säkert om steen också och kolla på honom nu".
Personligen så tycker jag att den parallellen haltar då steen fick ytterst sparsamt med speltid och kastades runt i kedjorna, lånades ut men mestadels nötade bänk.. Men efter skador i slutspelet och främst i matchserien mot saik (då Lindström satte armbågen i huvudet på steen) när han verkligen fick chansen på riktigt, så såg man verkligen att det fanns något i steen, vissa matcher var han fan bäst på plan bland oss... och dom grejerna tycker jag inte att Jacobsson visat än och han har ändå varit ordinarie och bra mkt mer speltid än vad steen hade... steen bidrog på ett annat sätt, medans Jacobsson känns mest som en "kropp".
Sen så vet jag att dom är två helt olika spelartyper osv, men ändå.
Trevlig helg på er och skål! Längtar till september