Jag blir förvånad om Pennan är kvar vid exempelvis jul om laget går sämre än förväntat. Jag har inga förslag på ev efterträdare och vet inte om det är rätt eller fel om klubben väljer att kicka Pennan. Dom senaste åren har det blandats och getts och jag har inte glömt att vi inte vunnit nåt av betydelse sen älven brann. Det har varit extremt lite bang for the buck. En åttondeplats och ut efter fyra kvartsfinaler i våras är lååååångt ifrån godkänt. Att bli bäst i Sverige måste vara prio ett.
I senaste VF-podden snackar Ekberg och Sanny om att laget kanske behöver tid för att komma igång. Svårt att säga hur mycket tålamod som finns. Mitt eget är på upphällningen. För övrigt intressant att Ekberg satte fyra av fem i betyg till både Linkan OCH Åslund.
Många om och men. Vi vet ju inte med säkerhet vilka mål klubben satt upp. Tycker tränarna har verktygen i form av spelartrupp att vinna SM-guld, kanske med undantag av målvaktsposten, och allt annat vore enl mig en besvikelse. Tror att en nyckel är huruvida laget kan hantera den interna och externa pressen eller inte.
En annan sak jag gissar spelar in är om det tillåts publik och isåfall i vilken utsträckning.
Försäsongen hittills är ju mer eller mindre värdelös. Går väl inte dra några växlar efter två matcher men personligen hade jag föredragit att det sett mer positivt ut. Jag dömer inte ut laget men tankar dyker upp om ev fortsatta problem med defensiven och spelet i egen zon. Om 22 dagar är det premiär.